Luba Skořepová: Manžel mě chtěl zastřelit

19.09.2008 11:17

 

 

Autor: Jiří Černohorský
 


Herečka, spisovatelka a bylinkářka Luba Skořepová (84) má tajemství. Její manžel ji chtěl zastřelit, protože se zapletla se svým instruktorem z autoškoly.

"Bylo to jak scéna z tragédie," svěřila Blesku Luba.

Udělat si řidičák byl pro herečku oříšek. Umí si sice povídat se skřítky, ale do tajů techniky nikdy nepronikla. Navíc místo řadicí páky a tachometru sledovala spíš tvář pohledného učitele.

I po několika týdnech v autoškole se nedokázala rozjet z místa. Učení se tak protahovalo, až z toho byla úplně jiná instruktáž. "Chtěli jsme si od toho trápení oddychnout, tak jsme zašli do kina. Do lóže," upřesnila Skořepová.
"V tom se najednou do lóže vnořila hlaveň revolveru," líčila zážitek Luba. Vyskočila a vyběhla na chodbu. Tam stál se zbraní v ruce její tehdejší manžel. "Vypadalo to, že mě a mého nebohého instruktora zabije. Padla jsem na kolena, jak v antické tragédii, a děkovala Bohu za své herecké dispozice," dodala Skořepová.

Život za lásku tehdy - v šedesátých letech - nepoložila a navíc jí osud prožitou hrůzu brzy vynahradil. "Řidičák jsem nakonec udělala. Až mě to samotnou překvapilo," konstatovala herečka.


Luba Skořepová se 21. září dožívá 85 let. Česká televize připravila s herečkou na 26. září Třináctou komnatu, kde se Skořepová svěří se svým trápením. Po úrazu v mládí nemohla mít děti. Stavovské divadlo nabízí návštěvníkům v Nosticově salonku výstavu fotografií, které mapují celý hereččin život na jevišti i mimo něj. Divadlo v Řeznické uvede 29. září hru Hořké mandle, kde Skořepová exceluje.

Autor: Hana Höschlová
Zpět